”facebook”

dissabte, 25 d’abril del 2015

UNA ROSA I UN PUNT DE LLIBRE PER SANT JORDI!

Aquest any hem fet la tradicional rosa feta amb un tovalló. 
Primer els nanos van pintar el cartró dels rotlles de paper higiènic i una vegada secs els vaig envernissar.

Els nanos van anar plegant el tovalló a poc a poc. Els vaig dir que havien de fer veure que els dits eren un senyor que anava caminant per tal de doblegar-ho correctament per a després poder crear l'efecte que buscava.


Una vegada ho van fer només calia plegar el plec per la meitat i introduir el tovalló dins el cartró!

Les vaig envolicar amb paper de cel.lofana i vaig fer una llaçada amb ràfia groga i vermella.
El punt de llibre ja el vam fer fa molts anys! Necessitem papers d´acetato i plastelina de colors!
 És un punt de llibre en el que col.laboren tots els nanos posant boletes de plastelina per tot el full. Utilitzem la meitat dels papers, ja que l´altra meitat la reservem per posar damunt dels primers.

Van anar passant els nens i nenes de la classe i feia goig veure els acetatos com a poc a poc s´anaven omplint de colors. Quedava molt divertit!


Com veieu podem posar boletes més petites al damunt d´unes altres. També es pot distribuir la plastelina fent petits i prims xurros. Això ja depen de les creacions que volgueu fer! És molt important que les boletes siguin petites i que el paper d´acetato no quedi molt ple ja que després voldrem que el punt de llibre no quedi molt gruixut per a que sigui pràctic!! Quan ja teniem l´acetato com voliem, vaig posar un altre a sobre i amb el corró vaig anar aplanant la plastelina de l'interior.


Aquest és l'efecte que fa una vegada està ben planet i prim. Després només cal marcar amb permanent la mida que volgueu el punt de llibre i retallar. 


Una vegada retallats i per tal que la plastelina amb l'ús no sortís del punt, vaig passar una tira d'aeronfix al voltant.

 Ara ja només quedava posar una cinta catalana o una cinta de ràfia i ja el tenim fet!!

Els nanos van marxar molt contents amb la seva rosa i el punt de llibre! ah! també van marxar amb el conte de Sant Jordi que ells mateixos van elaborar amb molta il.lusió!!





8 comentaris:

  1. M'encanten tant les teves roses com els punts de llibre. amb el teu permís m'ho copiarè per un altre curs. Petonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant!! D´això es tracta, de compartir!! Una abraçada, Eva

      Elimina
  2. Una preciosidad de trabajos, Eva. Enhorabuena a los artistas. Un abrazo.

    ResponElimina
  3. Dues activitats genials, la rosa senzilla però fa molta patxoca, i els punt de llibre m'han encantat. Amb el teu permís em guardo les propostes per propers cursos.
    Tonets

    ResponElimina
    Respostes
    1. I tant! M´alegro que t´hagin agradat!! Una abraçada, Eva

      Elimina
  4. Quina cosa més guapa!!! Crec que enguany ho copiaré amb el teu permís es clar!!!

    ResponElimina