”facebook”

dissabte, 12 de gener del 2013

EL NOSTRE PETIT MUSEU

Aquest curs hem iniciat una proposta artística super interessant. Sempre he tingut a la classe fotografies d´obres d´art relacionades amb un contingut a treballar, ja fos una estació de l´any, una celebració, un traç...
Sóc l´encarregada de portar l´eix artístic del pavelló i vaig proposar crear a cada aula "El nostre petit museu" , activitat que ja fa anys realitzava a la classe. 
Com podeu veure cada classe el presenta de manera lliure, amb una cartolina, posat en un vidre... 


 
Cada mes faig una proposta de tema a treballar. Intento que sigui el mateix tema per a les tres classes però amb artistes i dificultats diferents. Es tracta de presentar la fotografia d´una obra, sobretot pictòrica, així com també una fotografia del seu autor. 
Dóno a les meves companyes informació sobre l´autor, el seu moviment pictòric amb les seves característiques i unes propostes didàctiques per a treballar el quadre. Després elles ho desenvolupen a l´aula amb els seus alumnes. 
Us presento les diferents obres que hem treballat!!!

OCTUBRE
Durant aquest mes vaig proposat obres relacionades amb la tador. 
 P-3: "El cargol" de Matisse

I aquí teniu els resultats!


P-4: "Els girasols" de Van Gogh


I aquí teniu els resultats




P-5: "Tardor" d´Arcimboldo


I aquí teniu alguns dels resultats!


NOVEMBRE
Novembre el vaig dedicar al grafisme. Per a P-3 vaig proposar el traç vertical, a P-4 el traç horitzontal i a P-5 vaig proposar la línia recta, tant vertical com horitzontal i treballar les il.lusions òptiques.

P-3: Daniel Buren

I aquí teniu els resultats!!


P-4: "Foc a la nit" i "Rhythms" de Paul Klee



P-5: "Composició 10" de Mondrian
A P-5 després de treballar el quadre vaig proposar de presentar als nanos unes il.lusions òptiques. Calia preguntar als nanos si les línies eren rectes, corbes, si estaven inclinades o no...



I aqui teniu els resultats!!




DESEMBRE
Donat que el mes de desembre és un mes amb molta feina, vaig proposar únicament fer la lectura d´imatge del quadre proposat per donar peu a introduir el Nadal a les aules.

P-3: Ferrandiz


P-4: "Nativitat" de Botticelli


P-5: "La Sagrada Familia de l´ocellet" de Murillo


Espero que us hagi agradat la idea!! A mi m´encanta!! Us aniré presentant les diferents propostes d´aquest segon trimestre!



1 comentari:

  1. ADemás de estar aprendiendo un montón sobre el arte veo que son unos grandes artistas. Un saludo.

    ResponElimina