”facebook”

dimarts, 27 de setembre del 2011

RACÓ DE LES RUTINES DIÀRIES

Aquesta és una part de la classe destinada a les rutines diàries. Es tracta d´una pissarra immantada.

 En aquesta foto podeu veure el tren dels aniversaris, el calendari del mes, els dies de la setmana, la bossa de pràxies, el menú i l´apartat de les estacions de l´any.
 EL TREN DELS ANIVERSARIS
Segur que ja el coneixeu, però jo el faig a la meva manera. Heu pensat en el nen o la nena que fa l´aniversari durant el mes de desembre? Sempre està en l´últim vagó!!! I el que fa els anys al gener? Sempre va al primer vagó!!! Així és que jo començo el tren en el mes de setembre i a mida que van passant els mesos vaig passant els vagons al davant de tot. Així tots tenen l´oportunitat d´anar al primer vagó.
Pot semblar una tonteria però no ho és. La meva cotutora encara s´enrecorda de quan era petita i sempre anava a l´últim vagó per fer els anys al desembre!!!!


ELS DIES DE LA SETMANA
Treballo els dies de la setmana amb una cançó d´un cd especial per a nens i nenes de 3 a 6 anys en el que hi ha cançons de totes les rutines. Faig servir aquestes casetes que vaig trobar en un album picasa. Si us fixeu en la tercera caseta hi ha un cercle vermell. Es tracta d´un iman blanc en el que li he enganxat un gomet vermell. Quan acabem de cantar la cançó posem l´iman en el dia de la setmana corresponent.


TREBALL DE LES PRÀXIES
Cada matí quan hem cantat el bon dia, hem comptat quants nens i nenes som a la classe i hem dit el dia de la setmana fem cinc minutets de treball d´onomatopeies o diferents moviments de tota la musculatura de la boca. Tinc imatges que també he trobat a internet. Les he imprés, enganxat en fulls de colors i plastificat. Anem fent unes 5 per setmana, des del soroll del cavall, menjar un gelat amb la llengua, fer el soroll de la moto, fer amb la llengua el moviment d´un pèndul de rellotge, fer petons... fins a fer el soroll de les campanes, del gall, d´un globus que perd aire....

En la foto que veureu ara hi ha la part d´endevinalles, poemes o dites, el pastís d´aniversari, els càrrecs i el "qui ha vingut a l´escola" 

Cap comentari:

Publica un comentari a l'entrada